سپتیک تانک پلی اتیلن

آشنایی با انواع سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن

آشنایی با انواع سپتیک تانک پلی اتیلن

  • ۰
  • ۰

اجزای مختلف سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلن

 

وقتی که مقداری فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده تبدیل به مابع و باعث ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن این مخازن هر ۲ تا ۴ سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد .

سپتیک تانک پلی اتیلن

با استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن می توان بسیاری از مواد جامد را قبل از حل شدن در فاضلاب از آن جدا کرد. اگر این مخازن بلافاصله پس از خروج فاضلاب از سرویس های بهداشتی تعبیه شود به راحتی می توان 50 درصد از بار آلودگی فاضلاب را توسط آن حذف کرد.

 

حجم‌های سپتیک تانک پلی اتیلن

4 متر مکعب : سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با حجم 4 متر مکعب ، از مواد اولیه پتروشیمی امیرکبیر و یا اراک با گرید 100 و یا پلی اتیلن گرید 80 (HDPE100) یا (HDPE80) با حجم 4 مترمکعب و با لوله های قطر 1 و 1.2 متر تولید می گردد. این مخازن سپتیک دوجداره 4 مترمکعب دارای 4 پایه نگهدارنده، یک لوله ورودی، لوله خروجی، ونت هوا، دیواره میانی (دو قسمته) یک یا دو منهول یا همان دریچه بازدید می باشند.

5 مترمکعب: یکی از حجم های پرمصرف و استاندارد تولید سپتیک پلی اتیلن 5 متر مکعبی میباشد. قطر لوله مورد استفاده در این حجم 1.4 متر با طول 3.26 متر است. اما در صورت عدم وجود فضای کافی می توان از لوله با قطر 1.2 متر و طول 4.42 در تولید استفاده نمود.

انواع سپتیک تانک پلی اتیلن

6 مترمکعب: مخزن سپتیک پلی اتیلن دارای قطر 1400 میلیمتر و طول 3900 ملیمتر است. این سپتیک دارای دو دریچه بازدید و دو بافل در ابتدا و انتهای آن ، یک ورودی و یک خروجی به قطر دلخواه و یک ونت هوا در بالا بصورت دو قسمته است. قطر بیرون به بیرون این مخزن سپتیک 1560 میلیمتر می باشد.

 

7 مترمکعب: این مخزن بر طبق اصول با لوله اسپیرال قطر 1.4 متر و طول 4.58 متر بصورت افقی تولید میگردد. اما در صورت درخواست کارفرما به شکل عمودی نیز قابل طراحی و ساخت است.

سپتیک تانک پلی اتیلن 7 مترمکعب به طور کلی متقاضی زیادی ندارد. دلیل اصلی آن این است که اکثر اوقات کارفرمایان حجم 10 مترمکعب را ترجیح میدهند. به دلیل اینکه هرچقدر میزان حجم سپتیک تانک دست بالاتر گرفته شود کارایی و بازدهی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

10 متر مکعب: سپتیک تانک دوجداره پلی اتیلن با ظرفیت 10 مترمکعب برخلاف حجم 7 متر مکعب متقاضی بسیار بیشتری دارد. این مخزن ها می توانند با لوله اسپیرال یا کورتیوب و یا کاروگیت تولید شوند. در هر صورت سپتیک تانک پلی اتیلن 10 متر مکعبی به صورت استاندارد با لوله دوجداره به قطر 1600 میلیمتر و طول 5 متر طراحی و ساخته میشود.

این مخزن سپتیک از قسمت‌های زیر تشکیل شده است:

یک جدا کننده یا بافل میانی ، یک ونت برای خروج گاز متان تولید شده ، دو عدد دریچه بازدید، 4 عدد پایه از لوله کاروگیت جهت نگهداری آن بصورت تراز ، دو عدد عدسی که عموما محدب تولید می گردد. یک عدد ورودی 4 تا 6 اینچ بسته به انتخاب مشتری ، یک عدد خروجی با ابعاد برابر با ابعاد ورودی و با اختلاف ارتفاع 5 تا 10 سانتیمتر پایین تر از ورودی از تاج مخزن، و دو عدد منهول.

 

حجم‌های مختلف سپتیک تانک پلی اتیلن

12 مترمکعب: برخلاف حجم 10 متر مکعبی مخازن سپتیک، حجم 12 متر مکعبی طرفداران زیادی ندارد. ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن 12 مترمکعب، به صورت دوجداره، از 6 سانتیمتر تا 14 سانتی متر میتواند متغیر باشد. قطر لوله مورد استفاده در تولید سپتیک 12 مترمکعب بنا به نظر مشتری از 1.4 متر آغاز و تا 2 متر بصورت 1.4 – 1.5 – 1.6 – 1.8 تا 2 متر متغیر است .

کاربرد سپتیک تانک پلی اتیلن

15 مترمکعب: سپتیک تانک پلی اتیلن 15 مترمکعب از مواد اولیه درجه یک پتروشیمی امیرکبیر یا مارون یا جم و یا مواد اولیه پتروشیمی شازند اراک با گرید 80 در جوش ها و 100 در بدنه اصلی طراحی و تولید میشود. در حالت پیش فرض این مخازن دارای قطر 1.6 متر و طول 7.5 متر هستند. منظور از حالت پیش فرض یعنی حالتی که هزینه سپتیک تانک پلی اتیلن در کمترین میزان آن خواهد بود.

در شرایطی که محدودیت فضا یا ترافیکی در محل وجود داشته باشد می توان سپتیک تانک پلی اتیلن 15 مترمکعب را با لوله کاروگیت اسپیرال با قطر 1.8 و طول 5.9 یا قطر 2 و طول 4.77 و قطر 2.5 و طول 4 متر تولید کرد.

 

سپتیک تانک پلی اتیلن 50 مترمکعب : این ظرفیت مخزن سپتیک آماده پلاستیکی در قطرهای 2 ، 2.2 ، 2.4 ، 2.5 و 3 متر و طولهای متناسب تولید می شود و ظرفیت تصفیه فاضلاب 60 واحد مسکونی با سرانه 4 نفر ، ساختمان اداری با 300 نفر پرسنل بدون ارباب رجوع ، مجتمع بین راهی با 20 چشمه سرویس بهداشتی ، بیمارستان با 50 تخت بستری و مجتمع تجاری با 60 مغازه را دارد. میزان خاکی که روی دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلنی می توان ریخت از 70 سانتیمتر و بدون فشار آب زیر زمینی آغاز و تا 13 متر و فشار آب زیر زمینی قابل طراحی و تولید در کارخانه می باشد

 

تصفیه فاضلاب، استفاده از مخازن سپتیک یا پکیج؟

دستگاه تصفیه فاضلاب مورد استفاده برای پساب خروجی از مجتمع مسکونی می تواند سپتیک تانک و پکیج تصفیه فاضلاب باشد. ولی دستگاه تصفیه مورد استفاده بمنظور تصفیه فاضلاب پساب خروجی از کارخانجات تولید صنایع شیمیایی به هیچ عنوان نمی تواند سپتیک تانک باشد و در عوض می تواند پکیج تصفیه فاضلاب و یا پکیج تزریق مواد شیمیایی باشد.

  • ۰۰/۰۷/۰۶
  • عر فان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی